PERS & SAMENWERK(ING)EN

Zowel de duurzame kunstbomen van Boommade, als het verhaal van Sophie Deckers, de oprichter van Boommade, worden opgepikt de door media.

binnenboom binnen boom interieur boomboommade duurzame kunstboom interieurboom boommade ficus lyrata kunst vijgenboom kunst boompje blog

Boommade in de media

Krant

Boommade stond meerdere malen in de krant. De meest recente publicatie (april 2020) was een interview met Sophie Deckers over Boommade in het AD Rotterdam.

Ook werd Boommade in maart 2020 benoemd in het AD. Daar werd het volgende werd geschreven over Boommade: “De Rotterdamse Sophie Deckers verkoopt unieke boompjes voor in huis met haar bedrijf Boommade. Voor iedere verkochte boom, wordt ergens op de wereld een andere boom geplant.” 

De eerste publicatie van Boommade in een krant was in de Telegraaf in december 2018. Daar was een boom van Boommade te zien in het huis van Melissa Kant.

boommade krant made in 010 QD Rotterdam Boommade Kunstboom uit een oude tak

TV

Boommade was te zien op TV bij Eigen Huis en Tuin. Daar stond een Boommade (een olijfboom) in het huis van Manieke Versluis (aflevering 27, 2 maart 2019).

Tijdschrift

Boommade stond in mei 2020 in het tijdschrift Margriet. Boommade verzorgde in de 21ste editie van de Margriet het abonneecadeau voor vijf gelukkige winnaressen. Dat waren vijf mini olijfbomen. Je lees het online artikel over Boommade op de website van Margriet.

Online interviews en blogs

Een half jaar na het ontstaan van Boommade is Sophie uitgebreid geïnterviewd door Annelien Schuldink van Ivy Loise. In het interview komt onder meer de carrièreswitch aan bod die Sophie maakte (“Van advocaat naar takkewijf“). Maar ook hoe zij op het idee kwam om een binnenboom te maken, vervolgens Boommade oprichtte en hoe zij het ondernemerschap ervaart. 

Inmiddels zijn meerdere blogs geschreven over Boommade. Lees bijvoorbeeld de blogs over Boommade van Instarieur, Kleinbedrijfje, SQIQ en Vegan Food Amsterdam.

Crowdfunding

In de zomer van 2019 liep een crowdfunding voor Boommade. In ruil voor een bijdrage kreeg de funder een binnen boom of andere tegenprestatie.

Boommade rondde deze crowdfundingscampagne succesvol af. Het doel van de crowdfunding was tweeledig. Het opgehaalde geld is (1) gebruikt om zo veel mogelijk bomen te planten en (2) om Boommade op de kaart te zetten. Van het opgehaalde crowdfundingsgeld liet Boommade 364 bomen planten. Brazilië is er 242 bomen rijker op geworden, en Ethiopië 122! 

Sophie pitcht Boommade voor publiek en jury. Boommade wint daarbij de juryprijs en ontvangt de tweede prijs van het publiek: 

ShowUp

Dankzij de geslaagde crowdfunding stond Boommade met eigen stand op de Show Up woonbeurs. Op deze beurs liet Boommade haar duurzame kunstbomen voor het eerst aan het grote publiek zien. Ook was een Boommade te bewonderen bij de TrendStand van Buro Jantrendman.

Samenwerken?

Boommade werkt graag samen met (interieur) influencers en andere (duurzame) bedrijven. Samenwerken kan twee kanten op werken. Influencers en bloggers kunnen Boommade promoten. Maar Boommade kan hetzelfde voor jou(w bedrijf) doen. Zo heeft Boommade een blog en een trouwe achterban aan volgers (+5200) op Instagram. Boommade deelt graag duurzame en leuke interieurtips op haar kanalen. 

Denk jij dat Boommade iets voor jou(w bedrijf) kan betekenen? En dat jouw achterban interesse heeft in het kopen van een binnen boom? Dan kunnen wij elkaar vast verder helpen! Neem je contact op?

Een binnen boom kopen?

Bekijk hier Boommade’s huidige selectie of laat je inspireren door het lookbook.

0

Your Cart